15 Ekim 2009 Perşembe

aradan çok zaman geçti

Geçen pazar günü yapmıştım bu haftanın yemeğini.


etli yaprak sarması. içini ben hazırladım. arzu'yla beraber sardık.
yarım kilo kadar yarım yağlı kıyma
büyük bir bardak bulgur-pirinç karışımı
bir büyük soğan-rende
iki domates-rende
tuz
karabiber
pulbiber
nane
maydanoz

biraz zeytinyağı
ile yaptım içi. yapraklar çok güzeldi, incecik, düzgün. 
ben dolmanın piştikten sonra içinin sulu sulu olmasını seviyorum. eskiden dolmaları yanyana asker gibi dizerdim. biraz kuru gibi olurdu içleri. sonra bir yemek programında karadenizli bir kadının tencereye dolmaları gelişigüzel attığını gördüm. sarıp atıyordu rasgele, aralarındaki boşluklara aldırmadan. sonra tencereyi şöyle bir sallayıp yerleştiriyordu. aklıma yattı. şimdi ben de öyle yapıyorum. dolmalar genişleyecek yeterince yerleri olduğunda daha sulu sulu gevşek oluyorlar. hoşuma gidiyor.


karnıyarık. ilk karnıyarık denememdi. eşimin annesi eşimin çok sevdiğini söyler durur ama ben hiç yapmamıştım. gittiğimizde onlarda yerdik. öyle büyük bi aşktan da haberim yoktu laf aramızda. ama madem seviyor ondört yıldan sonra hakketti artık bi karnıyarığı dedim ve denedim. kendim yaptım diye demiyorum bence çok güzel olmuştu. eşim patlıcanı biraz çiğ buldu. az kızartmışım. evet çok ezilmemişti. ama ben patlıcanda da kabakta da biraz az kızartıyorum galiba yanığa yakın kızarmışını sevmediğim için. bi dahakine bakacağız artık bir çaresine.



ince doğranmış bir orta boy soğanı ve birkaç sivri biberi zeytinyağında iyice öldürdüm. üstüne 250 gram kadar kıymayı ilave ettim ve rengi dönünceye kadar kavurdum. sonra iki tane küçük doğranmış domates ilave ettim. domatesler yumuşayınca tuz, karabiber ve pulbiber koydum, çok az kaynar su ilave ettim. suyunu çekince altını kapattım ve yarım demet maydanoz ekledim.

diğer tarafta tümden soyduğum ve büyük olduğu için ikiye böldüğüm patlıcanları kızarttım. ortalarını kesip kıymalı harçtan doldurdum ve tepsiye dizdim. üstlerine birer dilim domates, birer tane sivri biber koydum. yarım kase salçalı suyu gezdirdim ve fırına verdim. biberleri kızarınca çıkardım. suyunu da çekmişti.


evdeki 5 patlıcanın hepsini kullanınca, ve büyük olduklarından herbirinden iki tane çıkınca on tane karnıyarık üç kişilik çekirdek ailemiz için gözüme çok göründü. beş tanesini pişirdim. en fazla ikinci günde bitmesi lazımdı hesaplarıma göre. ancak üçüncü günde bitti. arzu yemekleri bitmesin diye okuduğumu düşünüyor:))) ama valla okumuyorum. ben hergün taze yemek olsun isterim bana kalsa.
diğer beşi kapaklı borcama koydum. üzerlerine domates biberlerini bile koydum ve fırınlamaya hazır halde derin dondurucuya attım. önümüzdeki haftalarda bir akşamın yemeği olacak.

kabak-havuç kızartması. bir haftadır sebze gözünde bekliyorlardı ve hakkın rahmetine kavuşmak üzereydiler. kızartıp üzerine yoğurt dökülünce herkesin sevdiği bişey oldular.



pişmeye hazır bişeylerin bir kenarda bulunması hem çalıştığım, hem de hafta içi gece yarılarına kadar yemekle uğraşmak istemediğim için işime geliyor. 
onun için kıyma aldığımda köfte yapıyorum. bir kısmını misket köfte, bir kısmını normal köfte yaparak donduruyorum. çıkarınca onbeş dakikada hazır yemek oluyor. ya fırında, ya sebzeli sulu.
bazen birkaç tane yufka alıyorum. sigara böreği sarıyorum. poşetlere koyup donduruyorum. arada bir çıkarıp genelde fırına atıyorum kızartma yapmayı sevmediğimden. eskiden paçavra böreği yapıp onu da dondururdum. derin dondurucuya girecek tek tepsimi ıskartaya çıkardığımdan beri onu yapamıyorum.


bu akşam için de sebzeli köfte yaptım. oğlum kızartmasındansa böyle seviyor. ben de daha yemeğe benzediği için tercih ediyorum. 

bu haftaki yemek performansımı ben beğendim:)))))

3 yorum:

. dedi ki...

ellerine sağlık,
benim eşim de karnıyarığı çok sever ve ben de iyi yaparım övünmek gibi olmasın:)))
Sana bir sırrımı vereyim soğanları kavururken içine birkaç diş sarmısak da doğrarsan daha lezzetli olduğunu görürsün,bir de ben biber koymuyorum...
sevgiler...

ehl-i keyif dedi ki...

sağol halimcecim.
senin de ellerine sağlık.
sarımsak ben de hemen hemen bütün yemeklere koyuyorum ama karnıyarığa olur mu olmaz mı bilememişitm. bir dahakine öyle denerim.
sevgiler:)

. dedi ki...

birşey dikkatimi şimdi çeki canım patlıcanları kızartmadan once ortalarından dörde kesersen ama başı ve sonu keslimleyecek sadece ortaları, kızartırken içleride pişer ve çiğ kalmaz ayrıca o açtığın yarıklardan kızartmadan önce patlıcanın içini de tuzlayarak yemeğine lezzet katarsın

İzleyiciler