15 Mart 2010 Pazartesi

Pancake

Cumartesi günü kahvaltıyı hazırladım ve oğluma ne istersin diye sorma gafletinde bulundum. yumurta ve tost gibi basit bişey beklerken pancake dedi. hadi bi haftasonu var zaten yapmasam içimde kalır dedim ve aşağıdaki pancakeleri yaptım ona.









Bu tarif http://estelleinmutfagi.blogspot.com alıntı. Ama alalı çok oldu ve tam yerini bulamadım sitede. Buttermilk pancake diye geçiyordu. denediklerim arasında en başarılı tarif bu diyebilirim.




malzemeleri:

240 ml ılık sütün içine yarım limon sıkıp bir kenara koyun diğer malzemelere başlamadan önce. 20 dakika kadar beklemeniz lazım kesilmesi için. ama benim gibi sabırsızsanız 5-10 dakika sonra da kullanabilirsiniz. 
250 ml.lik bardakla bir bardak un
bir fiske tuz (ben tuzu yarım çay kaşığı kadar koyuyorum)
30 gr şeker (bu ölçü bana tatlı geliyor. 2 tatlı kaşığı şeker koyuyorum)
1 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı veya sıvı yağ
1 yumurta
yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
çeyrek tatlı kaşığı karbonat

un, tuz, şeker, kabartma tozu, karbonat harmanlayın. ortasına sıvı malzemelerin hepsini dökün. spatulayla karıştırın. 

tavaya ilk anda birkaç damla sıvıyağ dökün. ondan sonrakiler için genellikle yağa gerek olmuyor. tava kızınca bir kepçe hamur dökün. gözgöz olunca tersini çevirin. iki tarafı da kızarınca sıcak sıcak servis yapın. peynirle de reçelle de süper oluyor.

afiyet olsun.
 

Hiç yorum yok:

İzleyiciler