5 Ocak 2010 Salı

yapamadıklarım:))))

sulu köfte
ezogelin çorba
yoğurt çorbası


hayır, bunları yapamıyorum. sulu köfteyi ne zaman yapsam kıymalı pirinç pilavı oluyor, üstelik sulusundan. pirinci biraz haşla koy dediler, kıymasını çok koy, yok pirincini bol koy, yumurta koy, aman sakın koyma....falan filan. cık olmadı hiçbiri.
ezogelin çorba tatsız tuzsuz lezzetsiz bi tuhaf bişey oluyor. tarif neyse yapıyorum, ama cık yani. bizim 800 kişiye yemek pişen yemekhanedeki gibi yapamıyorum. 
yoğurt çorbası kesiliyor, suyu yüzüne çıkıyor.kaynayana kadar karıştır dediler karıştırdım, tuzunu kaynadıktan sonra at dediler, öyle yaptım olmadı, ne dedilerse yaptım, olmadı. yok, olmuyor yani. kocam bile benden iyi yapıyor bu çorbayı. rezalet yani.


tamam, zaten öyle acayip becerikli olduğum iddiasında değilim ama deneyip deneyip yapamamak da onuruma dokunuyor yav. 
bi daha da denemem ben bunları:)))

3 yorum:

. dedi ki...

yumurtayı kesinlikle koyman lazım sulu köfteye,çünkü bilirsin yumurtanın tutucu özelliği vardır içine girdiği malzameleri.iştersen benim tarifimi vereyim sana onu dene bir kere de...

ehl-i keyif dedi ki...

çok makbule geçer halimcecim. bi de senin tarifinle deniyeyim. o da olmazsa inat etmekten vazgeçeyim, güzel yapan arkadaşlarımda yiyeyim:)))

. dedi ki...

300-400 gr yarım yağlı kıyma
yarım demet kadar maydanoz
1 yumurta
yarım su bardağı kadar pirinç
küçük bir baş kuru soğan(ister ince ince doğra ister rendele yarısını harcın içine koy yarısını ayır)
tuz,karabiber istersen kimyon filanda koyabilirsin
bu malzemeleri iyice harmanlayıp, küçük misketler haline getir, önceden unladığın tepsiye koy,malzeme bitince tepsiyi hafifçe sallayıp,köftelerin heryerinin unla kaplanmasını sağla,daha sonra bir tencereye biraz sıvı yağ koy(margarin de olabilir),yağ kızınca ayırdığın soğanın yarısını içine koy ve biraz kavur,sonra içine biraz salça ekle ve kavurmaya devam et,sonra üzerine su ekle kaynayınca içine hazırladığın köfteleri koy ve pişene kadar ağır ateşte kaynat,malzeme miktarlarını kendine göre düzenleyebilirsin canım...
afiyet olsun
baktın hala olmuyor
ben sana yaparım :))

İzleyiciler