24 Eylül 2009 Perşembe

bayram da geçti

bu yıl da ramazan bayramını gördük çok şükür. bayramları kalabalık seviyorum. gelenler olsun, gidelim birilerine, keyifli güzel sohbetli geçsin istiyorum. bu bayramı öyle geçirmeyi başardık. ilk gün yemeğe misafirimiz vardı. öğleden akşam saatlerine kadar uzayan çoluklu çocuklu şen bir gün oldu. mönü kalabalık değildi, ama idare ederdi.
domates çorbası
incik haşlama
şehriyeli pirinç pilavı
zeytinyağlı fasulye
yalancı çerkez tavuğu
patlıcan-kabak kızartma
yeşil salata
su böreği ve yaprak sarmayı misafirlerim getirmişti. ellerine sağlık. ikisi de süperdi. 
baklava (hazır tabii ki:))


çorbayı eşim listedeki domates suyunu almayı unutunca domatesten yaptım, çok güzel olmuştu, ama kıt yapmışım, bir kişi daha gelse çorba yoktu. bana ders oldu. 
en çok yalancı çerkez tavuğu sevildi. 
pilavım her zamanki gibi vasattı. yani yekpare değildi ama öyle çok övülecek bi tarafı da yoktu. tuzsuzdu. et suyuna yapıyorum diye hiç tuz koymamıştım çünkü. ama yine de bitti neyseki. 

çayın yanına da kakaolu kek ve mahlepli kurabiye yapmıştım. ama her zaman güzel olan kekim bu sefer daha yaparken kazaya uğradığından eşimin deyimiyle deve hamuru gibi olmuştu. ne demekse. yani iyi bişey değil. o kadarını biliyorum. ben de tadına bakmadığım için övüp duruyordum keki, acayip güzel olur bu kek, vereyim tarifini diye. niye gönüllü olmadıklarını onlar gittikten sonra eşimin yorumlarından anlamış oldum:)))

gün içinde birkaçının(merak etmeyin güvendiklerimin) tariflerini vermeye çalışacağım.
görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

İzleyiciler