23 Aralık 2009 Çarşamba

Bulgurlu-Mercimekli Yaprak Sarma

Kıyma yerine yeşil mercimek, pirinç yerine bulgur kullanılan hem lezzetli hem besleyici bir sarma bu. ben tarifini portakalagaci.com'dan almıştım. baharatları damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. normal etli sarmaya ne koyuyorsanız aynı şeyi yapabilirsiniz. ben aşağıdaki şekilde yapıyorum. biraz acılısı güzel oluyor bana kalırsa. 


Malzemeleri:


1 bardak yeşil mercimek, haşlanacak

1 bardak ince bulgur
1 iri soğan, rendelenmiş

1 domates, rendelenmiş(olmasa da olur)
1 çorba kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
karabiber
pulbiber

tuz
nane(taze veya kuru)
biraz zeytinyağı
biraz su

Yeşil mercimeği haşlayın. Bütün malzemeleri harmanlayıp dolma içini hazırlayın. Bildiğiniz gibi sarıp, üzerine de biraz zeytinyağı, salça gezdirip, üstüne çıkana kadar kaynar su ekleyip pişirin. 




Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

İzleyiciler