23 Aralık 2009 Çarşamba

Elmalı Kek

ilk kez denediğim bu kek elma ve tarçın kokusunun birleşmesinden dolayı benden geçer not aldı. Tarifin kaynağı www.kahvemolasi.com. yıllar önce almıştım tarifi, ve hep bi gün denerim diye defterin arasında duruyordu. orijinal tarifte ceviz yok. ama ben elma ve tarçını illa da cevizle eşleştirmeyi seviyorum.


Malzemeleri:

200 gr şeker
320 gram un
150 ml sıvıyağ
2 yumurta
1 tatlı kaşığı tarçın
yarım çay kaşığı tuz

1,5 paket kabartma tozu
iki irice elma(soyulmuş, küçük küpler halinde kesilmiş)

1 avuç ceviz


Yapılışı:

Yağ ve şekeri şeker eriyinceye kadar çırpın. yumurtaları teker teker ekleyerek mayonez kıvamına gelinceye kadar çırpın. sonra sıvıyağı ekleyin. sonra un + kabartma tozu + tuz + tarçın harmanlayıp kaşık kaşık ekleyin. Biraz katıca bir hamur oluyor. kek hamuru kıvamında olmuyor. korkmayın. ben süt veya yumurtayla biraz açmayı düşündüm görünce, ama sonunda tarife sadık kalmaya karar verdim. en son cevizi ve elmayı ekleyin. katı yağla yağlanmış veya pişirme kalıbı serilmiş kalıba döküp üstünü düzeltin. 180 derecede pişirin. Ilıkken servis yapın. 

afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

İzleyiciler