23 Aralık 2009 Çarşamba

Mayalı Poğaça

En sevdiğim tatların başında hamurlar gelir benim. hamurun her şekle bürünmüşünü makbul sayarım. poğaça, sandviç, pide, pizza, açma, gözleme, ekmek, simit..öyle gider. mayalı hamur yaptığım zaman bir kısmını poğaça, sıkıldıktan sonraki kısmını pide yapıyorum. kalanı da derin dondurucuya atıyorum. ne zaman istersem çıkarıyorum ve kullanıyorum. en uzun ne kadar bekletilebilir bilmiyorum ama ben bir ay içinde tüketiyorum her ihtimale karşı. 


Malzemesi:
1 bardak ılık su
42 gr'lık bir yuva maya (veya bir paket instant kuru maya, veya 1 dolu çorba kaşığı kuru maya)

1 bardak sıvıyağ
1-1,5 bardak süt
4 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un


yaş maya veya kuru maya kullanıyorsanız 1 bardak ılık su, 1 tatlı kaşığı şeker ve birkaç kaşık unu karıştırıp kasenin üstünü kapatın. ılık bir yerde maya kabarsın. en geç yarım saatte kabarır maya. (instant maya kullanıyorsanız bu aşamalara gerek yok. unla beraber doğrudan karıştırabilirsiniz.)
Maya kabardıktan sonra önce sıvı malzemeleri karıştırın, sonra yavaş yavaş un ekleyerek oldukça yumuşak bir hamur yapın. avucunuzla sıktığınızda elinizden kurtulması yeterli. yoğururken biraz yapışır gibi olması normaldir. çok un koyarsanız sert olur biraz. 
hamurunuzu üzerini kapatarak yarım saat kadar dinlendirin. sonra istediğiniz büyüklükte alıp yağlı zemin üzerinde açarak içini koyun ve tepsiye dizin. ben tepsiyi yağlamıyorum, biraz yapışmasına katlanıyorum. (ama varsa pişirme kağıdı kullanmak daha mantıklı aslına bakarsanız.)
bu hamurun içine istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz. patates, peynir, kıyma, pazı, ıspanak, mantar, ne olursa. ben evde ne varsa onu koyuyorum. bazen birkaç tane boş yapıyorum. sonradan ortasını kesip sandviç yapmak için.
tepside de bir yarım saat-45 dakika kadar kabardıktan sonra yumurta sarısı sürüp 180 derece fırına verebilirsiniz. üstü ve altı pembeleştiğinde pişmiştir. 20-25 dakikada pişmiş oluyor benim fırınımda.


afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

İzleyiciler