14 Aralık 2009 Pazartesi

zeytinli-hellimli kek

Tuzlu keklerde favorim olan bu keki dün akşam kahvaltısına yaptım. Fırına koyup saatini ayarladıktan sonra eşime alarm çalınca fırını kapatmasını tembihleyip  alışverişe gittim. Geldiğimde zavallı kekimin üzeri kızarmış değildi, bildiğiniz kahverengiydi. Ama neyseki tadı gene de süperdi. Siz fırını kapatsanız da fırının içinde bırakmayın, hele de benimki gibi izolasyonu çok iyi olup hiç soğumayan bir fırınınız varsa hiç bırakmayın:)))


Malzemeleri:
4 yumurta
1 su bardağı yoğurt(250 ml.lik)
1 su bardağı sıvıyağ(tarifin aslı 1 paket erimiş margarin. ama ben kullanmadığımdan zeytinyağı+ çiçek yağı karışık kullanıyorum. )

1 paket tuızu alınmış rendelenmiş hellim peyniri(yoksa yerine beyaz peynir de kullanılabilir 150 gr kadar)
2 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 çorba kaşığı kuru nane (veya bolca kıyılmış taze dereotu, damak zevkinize göre)
1 su bardağı çekirdekleri çıkarılıp ikiye bölünmüş siyah zeytin
aldığı kadar un


Yapılışı:

Sıvı malzemeleri karıştırın. Un ve kabartma tozunu ekleyerek kek hamurundan koyuca bir hamur yapın. En son zeytin, hellim ve naneyi ekleyin. İyice harmanlayıp yağlanmış tepsiye dökün. Elinizle düzeltin. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serpin. (ben yoğurt ve pekmez karıştırıp sürdüm)
önceden ısıtılmış 170 derece fırında 30-45 dakika pişirin. Çayın yanında sıcak sıcak servis yapın.

2 yorum:

. dedi ki...

mmmm nefis olmuştur kesinlikle, hemen deneyeceğim ellerine sağlık

ehl-i keyif dedi ki...

sağol halimcecim. dene mutlaka. zahmeti çok değil, on dakikada oluyor. ben çok seviyorum, sen de seversin umarım.

İzleyiciler